tjugotredje oktober

det är en sak jag har setat och funderat på idag. 
att man har så mycket måsten i dagens samhälle. att hinna med så mycket som möjligt.
jag har varit ledig i tre dagar och jag har varit svinstressad de dagarna. har velat sovit ut, men ändå gått upp i tid för att hinna med så mycket som möjligt. jag har velat bara legat i soffan och kollat på film och serier, vilket jag i vanliga fall aldrig hinner göra, men har inte haft ro till att göra det. utan jag har attackstädat hela lägenheten, lagat mat, diskat, gått med hundarna, tränat och dampat runt. men varför då? 
jag känner ju i kroppen att den behöver vila och ta det lungt. 
jo för att i dagens samhälle ska man hinna med så mycket som möjligt. man ska helst uppdatera på
facebook eller instagram hur duktig man är också...blää på det här.
visst jag fattar att man inte kan ligga och slappa hella dagarna när man är ledig.
men för mig hade det räckt med att attackstädat lägis idag och diskat lite varje dag sen gjort de jag velade
själv. inte det som alla andra tycker man ska göra. nej man ska fan göra det som gör en själv glad.
så ni som läser min blogg, tänk efter när ni väl är lediga, tycker JAG om att göra det här? mår jag bra av det?
vi måste börja ta vara på oss själva mer, iallafall jag och säkert du med. 
 
jag är tjugoett år och är redan sönderstressad och har redan fått problem med hälsan gågrund av stress.
alltså wtf? tjugoett år?! jag har ont i magen nästan varje dag mer eller mindre, den är uppblåst och öm. jag har fått psoriasis som är en ärftlig sjukdom som inte alla gånger bryter ut fast man har den. den har brytit ut på mig nu under tiden jag har varit så stressad. det är en obotlig sjukdom, men den smittar inte. jag har bara fått den i hårbotten dock, vilket jag själv ser som något bra i det dåliga. det är olika från person till person hur man har det. jag får sår i hårbotten och det kliar, sen så kommer det periodvis. 
just precis nu så har jag typ ingenting, men för cirka en månad sen så var det jättejobbigt. det kliade och kliade och det gjorde ont att tvätta håret. jag hade inte värsta köttsåren i huvudet, men små sår som jag kliade sönder på nätterna när jag sov. så tänk på att ta vara på er själv mina vänner och ovänner.
puss och kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback