vi kan väl vänta till imorgon.

dom senaste dagarna har jag inte känt mig levande.
jag vet dock inte varför. sen så har jag haft en riktig funderar helg må ni tro.
jag har funderat på allt mellan himmel och jord.
när börjar man leva livet påriktigt?
kommer jag kunna leva så som jag vill?
kan man lita på folk?
vad tycker folk om mig?
vad tycker jag om folk?
varför har jag svårt för människor?
vill jag leva såhär?
vad går livet ut på?
sånna här tankar snurrade mycket i mitt huvud i helgen.
jag vill ha en vändpunkt i mitt liv nu känner jag.
snälla gud, kan inte du göra så att jag känner mig levade
och tycker det är kul att leva.

Kommentarer
Postat av: Moster Linda

Hörrudu Madelene, nu ska jag besvara dina frågor och du ska ta till dig. Punkt.



När börjar man leva livet på riktigt?

Svar: Man börjar leva direkt man ploppar ut ur musen på sin mor, och sedan är det bara to deal with it. Hur det ska levas kan bara du själv välja - men att sitta och vänta på att livet ska börja verkar väldigt onödigt. Lev inte i det förflutna eller i framtiden - lev i nuet.



kommer jag kunna leva så som jag vill?

Svar: Det är väl klart, det kan ju bara du välja! Vill du något så är det väl bara att göra det, eller hur? Vanligtvis är det bara en själv som sätter hinder och käppar i hjulen - inte andra.



kan man lita på folk?

Svar: Du märker med tiden vilka du kan lita på och inte. Tro mig.



vad tycker folk om mig?

Svar: Fråga! (Förmodligen tycker de bra om dig, annars skulle de inte umgås med dig. Eller hur?)



vad tycker jag om folk?

Svar: Förmodligen olika om olika människor, vilket är helt normalt. Man kan inte tycka om alla och alla kan inte tycka om dig.



varför har jag svårt för människor?

Svar: Ja varför har du det? Hur trist vore livet utan medmänniskor? Fundera på det du.



vill jag leva såhär?

Svar: Eftersom du ställer dig själv frågan så är du antagligen inte helt nöjd. Och då har du ett val att antingen ge upp eller att ta dig i kragen, vara stark och orka ändra på det som du inte tycker är bra. Om inte livet är bra, så får du ändra det så det bli bra!



vad går livet ut på?

Svar: Den frågan kommer vi alltid och ställa oss. Men frågan är om det är så viktigt egentligen? Viktigast är väl att man har skoj och lever livet - visst?

2011-03-16 @ 19:30:16
Postat av: Anonym

2011-03-16 @ 22:49:32
Postat av: Mamma

Nu får lilla gumman sluta grubbla så mycket! Livet blir inte roligare än vad man gör det till. Ingen kan göra ditt liv! Det är du som lever ditt! Jag vet att många människor älskar dig så mycket, det vet du med. Jag,pappa,becka,mormor,morfar,moster + tusen mer.

2011-03-18 @ 22:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback