dag 5 - ett ögonblick

oj, svårt att välja ett ögonblick bara sådär.
jag tänker välja att skriva om när jag fick se min häst första gången. 
jag vet att det var en tisdag och att mamma hade bokat en hästtransportör. alltså en kille som
åker och hämtar upp hästar. för min häst, rebell, bodde långt ner mot göteborg. så då beställde vi de.
men ivarje fall då ringde den där kille och sa att han skulle komma till sju.
jag och beckan var ute i stallet och väntade och väntade.
sen äntligen så ser vi transporten. han öppnar dörren och jag kikar in och där ser jag världens finaste ponny
som var hlet vettskrämd i ögonen. han tittade på mig och hans blick var typ "vart är jag? är jag säker?"
han ledde ut honom och ställde in honom i boxen.
rebell kikade runt nosade på spånet och tittade på hästen brevid, sonny (beckas ponny).
jag stod bara och tittade på honom och visste att han var en perfekt ponny.
jag stod där och hade fått min högsta önska sann.
sen så gick jag in till rebell med en sockebit. han nosade på mig och tog sockerbiten och tuggade i
sig den glatt. sedan så tittade han på mig och gick fram och jag hade fram handen och han la
sin söta mule i min handflata.
det här är ett fint ögonblick jag har och kommer aldrig glömma det.



love u.

Kommentarer
Postat av: Jonna Eliasson

Älskade Rebell <3

2011-04-13 @ 23:37:11
Postat av: Anonym

världens bästa rebell!!

2011-04-14 @ 22:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback